Monday, December 29, 2014

Prajituri, deserturi si dulciuri usor de facut

Am sa va arat astazi un desert foarte delicios .Materiile prime necesare sunt biscuitii ,frisca,2 plicuri de gelatina , zahar , fructele si ciocolata precum si 3 pachete de unt sau doua pachete de margarina si rahat.Eu am sa va dau reteta la un volum mai maare , nu am estimat cate portii vor iesi depinde de cat de mult mananca fiecare .Pentru 1Kg de piscuiti fie cu cacao fie simpli se vor folosi 3 pachete de unt sau 2 pachete de margarina, 1pachet de rahat si o jumatate de cana de zahar .Biscuitii se farama fie cu mana fie cu ustensila speciala de razuit si se pun intr-un vas mai mare .Topim untul sau margarina peste care punem zaharul cand zaharul s-a incorporat turnam untul peste biscuiti si amestecam .Daca biscuitii sunt prea uscati vor inghiti mai mult unt daca sunt mai umezi vor inghiti mai putin .Si incepem sa framantam .cand se formeaza o compozitie omogena taiem rahatul cubulete si il punem acolo, framantam iar .Apoi luam o tava sau o forma de tort sau orice altceva care da forma prajiturii si punem un strat de biscuiti gros cam de un deget.Nu il presati foarte tare .Presati-l asa cat sa prinda forma.Ideea e sa nu aibe aspect de ceva uscat .Acesta tine loc de blat .Apoi se foloseste fie frisca naturala fie frisca vegetala .Se bate frisca peste care se pune gelatina inmuiata si topita dar nu incalzita prea tare pentru ca isi pierde efectul .Eu am folosit 1l frisca si am impartit-o in doua parti. La 500ml frisca am folosit 2 plicuri de gelatina .jumatate din frisca am amestecat-o cu marmelada de capsuni , dar se pot folosi orice fel de fructe naturale sau conservate iar cealalta jumatate am amestetact-o cu fulgi de ciocolata .fulgii sa fie cat mai mari si sa se mestece cat mai putin La amestecul cu ciocolata nu am folosit gelatina si am pus putina zeama de lamaie .Eu am folosit frisca lichida ..Se pune primul strat cu fructe si al doilea cu ciocolata .Avand fructe se va vedea mult mai bine .Se da la rece .Cand se incheaga se orneaza fie cu fructe fie cu ciocolata rasa .Este foarte practica si usor de facut .Gustul se da in functie de cum considera fiecare .unii pot manca mai dulce altii mai putin dulce sau altii putin acrisor .Spor la treaba !https://www.facebook.com/pages/Adrian-Butnariu/310784695795589?ref=bookmarks

No comments:

Post a Comment

Va multumesc !