Thursday, January 15, 2015

Cum sa facem niste clatite delicioase.......

De multe ori ne intrebam ce desert sa mai asociem cu masa noastra zilnica.Ei bine clatitele sunt un desert de bucatarie pe care il putem asocia in ori ce moment cu aproape orice preparat .Clatitele se pot face in diferite feluri fie cu ciocolata fie cu dulceata fie cu frisca fie cu inghetate sau cu diverse siropuri acrisoare .Avantajul lor este ca le putem asocia in functie de cat de gras ,dulce sau acru mancam Reteta pe care eu o propul este cea cu sirop de portocale . 
Clatitele cu sirop de portocale se fac foarte usor .
Vom prepara clatite obisnuite ( sunt multe retete de clatite eu am facut cu oua ,faina ,lapte ,zahar pudra si un praf de sare ca asta am avut prin casa)putin mai dulci in care pui niste coaja de portocale rasa storci zeama de la o portocala . Intr-un vas sau ceva care nu se lipeste pui putina apa nu multa in care dizolvi zahar si pui pe foc cand zaharul s-a dizolvat pui zeama de portocala si coniak ,lichior sau lemonchelo deasemeena coaja rasa de portocale si mesteci putin si gata lasi putin sa se mai evapore din apa .Cu cat pui mai mult zahar cu atat iese mai gros dar nu e recomadat .Din ochi am facut totul si poti pune menta verde deasupra eu nu am avut si am apus uscata .Si felii de portocale .
Pui clatitele pe farfurie impaturite sau ondulate si peste ele torni siropul .Casa facem niste clatite mai reusite recomand folosirea zaharului pudra in compozitie, putem bate albusul spuma inainte si galbenusurile frecate cu zaharul pana se albesc .Putem folosi lapte dulce sau apa minerala deasemenea puteti adauga putin ulei in ele si diferite arome : scortisoara , vanilie , rom , lamaie etc.Clatitele sunt un preparat usor care nu inghesuie foarte mult tubul digestiv mai ales daca le asociem cu citrice sau fructe de padure.Evident consumul lor in exces nu este recomdandat  din cauza zaharului .Este foarte important sa fim moderati in consumul deserturilor dulci ca s anu fim dezamagiti de consecinte .Pofta buna !  https://www.facebook.com/AdrianButnariu.ro


No comments:

Post a Comment

Va multumesc !